6 Mayıs 2010 Perşembe

DERSLERDE ARAÇ-GEREÇ KULLANMANIN YARARLARI


Okullarda,dersliklerde,her çeşitöğrenme ortamında
teknolojinin kullanımı yaygındır ve giderek artmaktadır
Eğitim ortamının dört unsurdan meydana geldiğini söyleyebiliriz.Bunlar ;öğretmen,öğrenci,eğitimin gerçekleşeceği ortam ve eğitimde kullanılacak araç gereçlerdir.Eğitimde bir öğretmen ne kadar yeterlive kendini ne kadar geliştirmiş olsa datek başına yetersiz kalabiliyor bazen.Bu durumda öğretim araç ve gereçleri kullanımına gidilmelidir.ancak kullanılacak araç gereçlerde iyi tasarlanmalı ve derse uygun olmalıdır.
İyi tasarlanmış öğretim araç-gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyi artırır.Eğer öğretimimiz sadece anlatımdan meydana geliyorsa, öğrencilerimiz duyduklarının % 20’sini hatırlayacaklardır. Görsel materyallerin kullanımı öğrettiklerimizin %50’sinin hatırlanmasına katkı saylayacaktır. Öğrencilerin %70’ini hatırlamalarına yardımcı olacaktır.
Bir ödev veya bir etkinlik tamamlandığında öğrenciler öğrendiklerinin %90’ını hatırlayacaktır. Dolayısıyla, araç-gereçlerin kullanımı, öğrenme işlemine katılan duyu sayısını artırarak daha fazla ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olacaktır.
Araç gereçlerin öğretme- öğrenme sürecindeki en önemli rollerinden biri soyut, karmaşık kavramlar, anlaması güç olgu ve olayları basitleştirmesidir.Birinin bize, hakkında fazla bir bilgimiz olmayan bir eşyaya , eşyanın bütün özelliklerine uzun ve detaylı olarak açıklayarak, tanıtmaya çalıştığını düşünelim. Sonuçta anlatılanları , verilen tanım ve açıklamaları tam olarak anlayamayız anlasak bile çok bir kalıcılığı olmaz sadece kısa süreli bir bilgi ediniriz.Ama o eşyayı görsel olarak gösterdiğinde o eşya hakkında birçok bilgiye sahip olabiliriz somut bir şekilde aklımızda tutabiliriz.
Öğretim araç gereçleri kullanımıyla öğrencilerin derse karşı olan ilgisi daha çok çekilir, öğrenciler daha aktif olur, bireysel niteliklerine uygun çok sayıda örnek yapar, başarılarını artırır, gerçek öğrenme deneyimi yaşar, kubaşık çalışma fırsatı yakalar, eleştirel düşünür, öğrencilerin problem çözme ve yaratıcılık becerileri gelişir.
Öğretim araç-gereçlerini kullanmak, öğretim programlarının uygulamada başarılı olmasına da yardımcı olmasının yanı sıra dersi sıkıcılıktan kurtararak dersin işlenmesini daha zevkli hale getirir, zaman kullanımını önemli ölçüde azaltır ve derslerin verimini artırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder